Tien redenen om een website te hebben

Tien redenen om een website te starten

Posted on 8 juni 2013 · Posted in Tips

Tien redenen om een website te hebbenU hebt nog geen website en u vraagt zich af waarom je er een nodig zou hebben? We hebben het u gemakkelijk gemaakt en alles op een rijtje gezet.

Tien redenen om een website te starten

1. Uw website is uw visitekaartje

Uw website is uw businesscard voor iedereen die online zoekt naar het product of de service die u aanbiedt.

2. Contactgegevens weergeven

De tijden van de gouden gids komen stilaan achter ons te liggen. Vooral met de vooruitgang op gebied van mobiel surfen, ligt contactinformatie voor het grijpen in de digitale wereld. Uw klanten zoeken nu naar uw bedrijf terwijl ze op weg zijn en dan wilt u gevonden worden. Als uw bezoekers de site gevonden hebben, wilt u hen snel en efficiënt uw contactgegevens doorgeven via het kanaal naar keuze. (email, telefoon, fax, sociale media, contactformulier, …)

3. Toegankelijkheid en bereikbaarheid

Uw website is bereikbaar voor uw huidige en toekomstige klanten, en dat 24 uur per dag, 7 dagen per week.

4. Geloofwaardigheid en vertrouwen

Een kwaliteitswebsite voegt geloofwaardigheid toe aan uw bedrijf. Het mes snijdt aan twee kanten: een slecht of zelfs matig ontworpen website kan uw geloofwaardigheid en imago forse schade toebrengen.

5. Uitgebreide kennismaking

Met uw website bent u in staat uzelf voor te stellen aan uw klanten op een diepgaande, beschrijvende en afbeeldingsrijke manier.

6. Trouwe klanten

Een websites stelt zaakvoerders in staat om hun persoonlijke kant bloot te leggen en/of hun extra activiteiten voor de gemeenschap in de verf te zetten. Dit zorgt voor extra vertrouwen en loyaliteit bij de klanten.

7. Verwachtingen

De dag van vandaag wordt verwacht dat een bedrijf een website heeft. Die verwachting wordt in de toekomst alleen nog maar groter. Klanten zoeken meestal eerst zo veel mogelijk informatie op het Internet zodat ze zich een mening kunnen vormen. Bedrijven zonder website kunnen deze informatie niet bieden en op die manier verliest men klanten.

8. Veelgestelde vragen

Een website is de perfecte plaats om frequente vragen van klanten alvast te beantwoorden. Dit voldoet volledig aan het verwachtingspatroon van de klant. Hoe meer informatie je vooraf kunt geven, hoe sneller de klant tot aankoop van uw product of service zal overgaan, omdat mogelijke drempels op deze manier alvast zijn weggehaald.

9. Klantentevredenheid

Via een website kunt u klanten in staat stellen om suggesties, reviews of reacties te geven. Op die manier kunt u uw product of service nog beter afstemmen op de behoeftes van uw klant.

10. Marketing

Uw website is de hoeksteen van uw huidige en toekomstige online marketing campagnes. Het is belangrijk om goed te scoren in zoekmachines zoals Google, Yahoo of Bing zodat klanten uw website snel vinden tussen de zoekresultaten. Op die manier kunt u een constante stroom van nieuwe klanten genereren.

Breng uw bedrijf online en ontdek de kracht van het internet! Neem nu contact op.